Team drifting

Interessen for rallycross startet tidlig. Dette er det første bilde av Atle og Frode sammen på billøp på Momarken i 1984. Gutta fikk sitte på taket av Audi Quatro´n til Jan Hroar Bjørklund som var den store helten. Jan Hroar er søskenbarnet til moren til gutta, og konkurrerte i klasse med selveste Martin Schanche gjennom hele 80 og 90 tallet. Familien Skaar var på mange billøp i nærområdet som Jan Hroar og sønnen Atle Bjørklund kjørte. Senere var Atle og Frode med flere naboer som kjørte bilcross og rallycross løp rundt om på hele østlandsområdet.

Her et bilde fra den første tiden med egen sating på bilcross i 1998. Atle hadde allerede kjørt et år i bilcross, og hjalp Frode i gang i juniorklassen. Det var mye moro i bilcross, og bilene vi brukte var Volvo 140. Atle flyttet tidlig til Bærum der han jobbet som mekanikker på Bærum Biloppretting. Frode var også innom Bærum Biloppretting, og han tok fagbrev som biloppretter i 2001. Men hjemlengselen til Sarpsborg gjorde at han flyttet hjem å jobbet på Opel i Fredrikstad i 6 år etter dette. Frode leide et verksted i Fredrikstad og når Atle kom hjem tilbrakte de ofte helger sammen der. Atle hadde begynt å kjøre rallycross med en Opel Ascona B i inntil 2000 ccm klassen.

Begge brødrene har kjørt lenge før dette, men det var i 2003 Atle og Frode satset sammen om det første prosjektet. Frode skulle bygge en Opel Corsa til NM, men Atle mente satsingen burde ligge på divisjon 1a (siden regelverket var nesten likt). Tanken var å bygge en bakhjulsdrevet Corsa til inntil 1600 ccm i NM, men det ble i steden en framhjulstrekker som kunne brukes i både NM og EM runder. Det var en lang og kranglete vei uten penger, men sammen bygde gutta opp sin første bil som sto klar på sensommeren 2003 sesongen. Det ble umidelbart illdåp, det andre løpet var en EM runde på Lyngåsbanen. Det ble en fjerdeplass i denne runden i 2003. Bilde er fra det aller første løpet i Corsa´n på Flisa. "Depoet-plassen" er ikke mye forandret fra 2003.

Vi har aldri kunne legge penger i "fansy utstyr ", derfor har vi holdt oss på en nøkter´nt nivå. Det er ikke for at vi ikke vet hvordan det bør se ut, men vi har måttet prioritere bilkostnader. Skaar Motorsport kalte vi oss på den tiden mellom 2003-2007. På bilde over fra 2005 hadde Frode og Atle hver sin bil, Frode i den røde Opel Corsa´n og Atle i den blå Opel Calibra´n. De kjørte hver sin klasse, Frode i Supernasjonal inntil 1600 ccm og Atle i Supernasjonal inntil 2000 ccm. Før 2008 sesongen ble Skaar Motorsport til Skaar Racing Team. Men allerede fra 2001 brukte vi forkortelsen SRT. I 2008 rendyrket vi også egen SRT logo (den første lagde Frode selv i Word program). I 2013 registrerte vi Skaar Racing Team AS, der Atle og Frode eier 50 % av selskapet hver.

Dersom du er en sponsor med eget merkevare som du vil markedsføre i motorsport er vi ikke redd for å satse. SRT kan skaffe de beste biler, det beste teamet og den beste sjåføren ved de riktige økonomiske forutsetningene. Og best av alt, vi elsker PR oppdrag for våre sponsorer! Dette kan også kombineres med fartsfylte firmaevent for deres kunder, ansatte etc. hos Motorsport Event som drives av Frode Skaar.

TILBAKE TIL TJENESTER